Schyschek
Liczba postów : 104 Join date : 24/05/2012
| Temat: Regulamin Gry 2012-05-25, 04:35 | |
| Oto są Zasady Gry, które ułatwią Ci, Drogi Graczu, zrozumienie rozgrywki i cieszenie się bezkresnym światem Edanoru.
Uwaga! Gra będzie udostępniana po przyjęciu podania! Spis treści1. Postanowienia ogólne2. Tworzenie postaci3. Dalsza Rozgrywka4. Stopień Wtajemniczenia i Zdolności1. Wstęp1.1. Najważniejsze pojęcia Drogi użytkowniku, skoro trafiłeś na to forum powinieneś wiedzieć czym jest PBF RPG, a jeśli nie, informacje zawarte w tym punkcie pomogą Ci zrozumieć co to takiego.
1.1.1 RPG Na początek wyjaśnię Ci czym jest RPG (ang. role-playing game). RPG, to nic innego jak fikcyjny świat, w którym uczestniczą gracze oraz nadzorujący ich przygody Mistrz Gry. Rzecz jasna w takim systemie wszystko rozgrywa się w formie pisemnej, jeżeli chcesz zobaczyć to na własne oczy będziesz musiał to sobie wyobrazić.
1.1.2 PBF A teraz kilka wyjaśnień odnoście mechaniki PBF. PBF z angielskiego to play by forum co znaczy dosłownie „graj przez forum”. Zakładam, że nie wiele Ci to mówi, ale to nic. Na pewno czytałeś kiedyś powieść, nie ważne czy fantastyczną czy przygodową czy też inną, byle tylko występowały tam opisy oraz dialogi. Te ciekawe historie zawarte w książce to ważny element play by forum.
1.1.3. MG, KP, Quest Zwykle gra opierająca się na zasadach PBF RPG musi mieć Mistrza Gry, który wcieli się w rolę narratora i będzie decydował co się stanie w danym momencie. Oczywiście obowiązkowo pojawią się też gracze, którzy będą kierowali zachowaniem i czynami swoich postaci. Aby zacząć przygodę musisz stworzyć swoją Kartę postaci (KP), stanowiąca kartę dostępu do gry. Pamiętaj, aby stworzyć bohatera, którego będzie Ci łatwo prowadzić, inaczej możesz nie poradzić sobie z wyzwaniami w grze. Kiedy już przejdziesz rekrutację, zostanie przydzielony Ci Mistrz Gry, który poprowadzi Ci zadanie (questa). Uczestnicząc w questach masz szansę zdobyć kolejny poziom SW (Stopień Wtajemniczenia), ale o tym kiedy indziej. Czasami zdarza się, że Mistrz Twojej Gry będzie musiał użyć kości, gdyż nie będzie pewien co z Tobą zrobić, ale takie sytuacje na Edanorze zdarzają się dosyć rzadko
1.2. Avatary Gracz jest zobligowany do posiadania na forum avatara wyobrażającego jego postać.
1.3. Jak pisać Zasady pisania w Grze:- - Tak piszemy, gdy nasza postać coś mówi. -
- "Tak piszemy, gdy nasza postać coś myśli." (opcjonalnie cudzysłów (" ") lub/i kursywa)
- Tak piszemy, gdy nasza postać coś robi.
1.4. Kwestie sporne W sprawach nie zawartych w zasadach decyzje podejmuje Redakcja.
1.5. Zmiany w zasadach Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do Zasad. O takowych gracze zostaną powiadomieni przez dodanie nowego posta w tym temacie. 2. Tworzenie Postaci2.1. Warunek grania Gracz gra jedną postacią stworzoną przez siebie, pod warunkiem, że ktoś z Redakcji zaakceptuje jego podanie do Gry. Redakcja ma prawo nie przyjąć podania jeśli uzna, że postać jest zbyt potężna lub w jakikolwiek sposób niezgodna z niniejszym Regulaminem.
2.2. Rasy Postacią może być każda istota rozumna, z każdej możliwej rasy jaka Ci przyjdzie do głowy, prócz: - istot mniejszych od szczura i większych od dużego niedźwiedzia czy byka - archaniołów i wyższych chórów anielskich, - potężniejszych demonów, diabłów itd. (pełnokrwistych), - wszelkiej maści bogów (herosi wchodzą w grę).
Poza tym istnieje kompletna dowolność jeśli chodzi o wybór rasy. Gracz jednak musi pamiętać, że podstawą jest klimat gry, czyli umiejętne odgrywanie postaci.
2.3. Wygląd Wygląd wybranej przez Gracza postaci, musi zostać opisany w przynajmniej kilku zdaniach. Możliwe jest też posłużenie się grafiką, aczkolwiek nie może to zastąpić opisu słownego!
2.4. Ekwipunek W świecie Edanoru, na samym początku Gry, Gracz może posiadać maksymalnie jedną broń, ubranie, 20 talarów oraz najwyżej 4 niedrogie rzeczy osobiste [pamiętaj, wierzchowce czy zbroje odporne na wszystko nie przejdą].
2.5. Broń W świecie Edanoru istnieje dowolność jeśli chodzi o broń białą (od mieczy, przez szable, buzdygany, mizerykordie, aż do noży rzeźnickich), obuchową (młoty, maczugi itd), dwuręczną, niesklasyfikowaną (bicze, łańcuchy, nunchaku i co tam jeszcze Graczu wymyślisz), miotaną (m.in. oszczepy, toporki), dystansową (łuki, kusze itp.) i uwaga prowizoryczną broń palną (proste muszkiety, jednostrzałowe pistolety itd. - broń późnego średniowiecza).
2.6. Umiejętności Gracz na starcie może mieć do 5 umiejętności- maksymalnie po jednej umiejętności związanej ze zmysłami (np sokoli wzrok) i cechami fizycznymi (np zwiększona siła). Czytanie, pisanie, mowę i chód posiada każda postać chyba, że Gracz w podaniu zdecyduje inaczej. Urok, charyzma, krasomówstwo, etykieta, dyplomacja etc. nie są zdolnościami, a zależą od zdolności Gracza odgrywającego postać. Piękno jest pojęciem względnym i wynika z wyglądu postaci. Nie ma też takiej umiejętności jak magia, zdolności magiczne itp., gdyż to zdolności (patrz: 7.) mogą być czarami znanymi przez postać. Umiejętności można wybrać z listy lub zaproponować własne.
2.7. Zdolność Każdy z Graczy na początku jest w posiadaniu jednej specjalnej zdolności (patrz: IV), która uatrakcyjni przebieg rozgrywki (może to być teleportacja, magiczny pocisk, wyjątkowo zwiększona szybkość, nadzwyczajne piękno itd.). Redakcja prosi, aby taką zdolność umiejętnie wpleść w historię postaci (patrz: 8.) i dokładnie ją opisać.
2.8. Historia postaci Gracz jest zobowiązany pokrótce (przynajmniej w kilku zdaniach) opisać dotychczasową historię postaci: skąd pochodzi, gdzie się wychowywała, dlaczego postanowiła wybrać się w podróż do Nowego Avalonu etc. Jednocześnie uprasza się o nieprzesadzanie z długością - więcej tekstu prawie zawsze oznacza dłuższy czas oczekiwania na sprawdzenie podania.
2.9. Stopień Wtajemniczenia Każda postać na starcie posiada 1 Stopień Wtajemniczenia (patrz: IV). W trakcie rozgrywki możliwy jest awans na wyższe poziomy - zależeć to będzie od poczynań Gracza w Grze. 3. Dalsza Rozgrywka3.1. Prowadzenie postaci a rozwój Gracz ma różnorakie możliwości rozwoju. Droga "kariery" zależy od sposobu prowadzenia postaci oraz decyzji Redakcji. Ostrzegamy: po pierwszym tygodniu gry, postać nie stanie się nagle potężna i wszechmocna. Jednakże, z biegiem gry nabierze doświadczenia, które zaowocuje powiększeniem zakresu zdolności.
3.2. Inicjatywy oddolne Wszelakie inicjatywy ze strony Graczy są mile widziane. Jeśli Gracz postanowi np. stworzyć własną gildię czy nawet zabić postać innego Gracza, nie będzie mu to zabraniane, jeśli tylko zostanie to przeprowadzone zgodnie z klimatem Gry.
3.3. Śmierć postaci W razie śmierci postaci, Redakcja będzie debatowała nad ostateczną decyzją - czy uśmiercić postać, czy wykorzystać możliwość wskrzeszenia (tak, w Edanorze wszystko jest możliwe). 4. Stopień Wtajemniczenia i Zdolności4.1. Co to jest Stopień Wtajemniczenia Każdemu Graczowi jest przyporządkowany Stopień Wtajemniczenia (SW), który oddaje doświadczenie, staż i poziom Gry Gracza w Edanorze.
4.2. Wzrost SW O osiągnięciu wyższego SW decyduje Mistrz Gry (Władca lub Hrabia) prowadzący przygodę (questa), lub jeśli Gracz zapracuje na podniesienie SW poza przygodą, Redakcja Gry.
4.3. Maksymalny SW Postać Gracza na ten czas może osiągnąć maksymalnie Dziesiąty Stopień Wtajemniczenia (SW 10). U niektórych potworów, głównie tzw. Bossów , stopień ten może być wyższy.
4.4. SW a Zdolności Po osiągnięciu każdego SW Gracz może swojej postaci stworzyć nową zdolność, lub ulepszyć już posiadaną. Nadal nie może być ona jednak zbyt silna, a nad jej wyważeniem czuwa Mistrz Gry, który przyznał Graczowi Wyższy SW.
4.5. Limit Zdolności Nie wprowadza się dodatkowych ograniczeń ilości zdolności. Tak więc gracz może mieć ich maksymalnie tyle ile wynosi limit SW w tym jedną super-zdolność.
4.6. Zdolności Zdolność musi być konkretna i sprecyzowana. Np osoba grająca magiem ognia zamiast zdolności Manipulacja ogniem musi wziąć konkretne czary takowej magii jak np ściana ognia, czy nagły płomień.
4.7. Super-zdolność Po osiągnięciu Szóstego Stopnia Wtajemniczenia (SW 6) gracz może stworzyć sobie specjalną, nieulepszaną zdolność, znacznie przewyższającą siłą zdolności zwykłe. Ją jednak też obowiązują pewne ograniczenia mocy, może być używana rzadziej od reszty zdolności, a jej użycie wiąże się z poważnym zmęczeniem postaci.
4.8. Częstotliwość używania zdolności O tym jak często Gracz może używać na przygodzie jakiejś zdolności i z jakim skutkiem decyduje Mistrz Gry, jednak powinien on decyzje tą skonsultować z resztą Redakcji lub porównać z sytuacją ustaloną przez Mistrza Gry prowadzącego poprzednią przygodę, w której brał udział dany Gracz.
4.9. Kiedy zdolność zostaje odrzucona Redakcja ma prawo do nieprzyjęcia zaproponowanej przez Gracza zdolności po osiągnięciu przez niego wyższego Stopnia Wtajemniczenia (SW) jeśli uzna, że zdolność ta jest zbyt potężna lub w jakikolwiek sposób niezgodna z niniejszym Regulaminem. Edanor © 2011- Autorzy regulaminu: Brazar, Kminek Korekta: Celtharion Styl: Brazar Kopiowanie części lub całości regulaminu bez zgody autora jest zabronione. | |
|
Brazar
Liczba postów : 128 Join date : 24/05/2012 Wiek : 30
| Temat: Re: Regulamin Gry 2012-05-26, 14:02 | |
| Patch 1.2.2 - Dopracowanie systemu Umiejętności i Zdolności Ogólnie: Zedytowano styl regulaminu gry, dodano spis treści z hiperłączami, tytuły oraz twórców. Zedytowano: 1. 1.1. - zamieniono ogólną notatkę o systemie na szczegółową autorstwa Shimora 1.6. - usunięto
2. 2.1. - połączono z 2.10. 2.4. - usunięcie wyrwanej z kontekstu frazy "Miecznik nie będzie dobrym łucznikiem" 2.6. - wprowadzenie patcha 1.2.1 w życie 2.7. - zmiana przykładów zdolności 4 Dodano 4.4.5. - wprowadzenie patcha 1.2.2 w życie 4.6. - wprowadzenie patcha 1.2.2 w życie | |
|
Brazar
Liczba postów : 128 Join date : 24/05/2012 Wiek : 30
| Temat: Re: Regulamin Gry 2012-05-28, 13:43 | |
| Zedytowano: 2. 2.3. - dodano maksymalną ilość talarów na start | |
|